Bouwlogistiek voor de bouwsector in regio Amsterdam

Bouwlogistiek vanuit onze bouwhub

Als verhuisbedrijf beschikken wij over een uitgebreid en strak georganiseerd bouwlogistiek systeem en goed opgeleide mensen. Onze locatie nét buiten de milieuzone van Amsterdam omvat een duurzaam ingericht warehouse met opslag – en overslagfaciliteiten. Het terrein is goed toegankelijk voor lange, zware EcoCombi vrachtauto’s (LZV’s), biedt oplaadpunten voor elektrische vrachtauto’s en bestelauto’s zowel van onszelf als van derden. De vestiging fungeert ook als bouwlogistiek ontkoppelpunt voor elektrisch vervoer van en naar de binnenstad of elders in de Randstad en als overstappunt voor particulier shuttlevervoer van personen van en naar de binnenstad of stadsregio Amsterdam.

Deudekom bouwlogistiek

Locatie in Duivendrecht aan de rand van de milieuzone

Onze mensen hebben een grote ervaring in het opzetten, begeleiden of regisseren van complexe logistieke processen. Deze expertise is opgebouwd gedurende de lange jaren van ons bestaan sinds 1874. Ons bedrijf is zo geëvolueerd van een verhuisbedrijf tot een veelzijdig logistiek dienstverlener, die zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus neemt. Dit doen wij door onze locatie zo veel mogelijk om te turnen in een klimaatvriendelijke bouwhub en daarbij passende logistieke diensten aan te bieden, zoals bouwlogistiek.

Deudekom bouwlogistiek

Direct contact? Bel +31 (0)20  6 981 981 of ga naar het contactformulier via de button.

Bouwlogistieke dienstverlening voor de bouwsector

Wij zijn ervan overtuigd dat onze benadering bouwbedrijven en aannemers in staat stelt grote winst te boeken op het gebied van efficiëntie, kostenbeheersing en bij het halen van hun duurzame en MVO-doelstellingen als het gaat om bouwlogistiek. Onze aanpak voor bouwlogistiek is interessant voor bouwbedrijven, aannemers en installateurs die projecten hebben in de Metropool Regio Amsterdam of die in een stedelijke gebied een duurzame efficiency slag willen maken. Onze aanpak voor bouwlogistiek omvat de volgende aspecten:

Deudekom hub en bouwlogistiek
  • Het voor een bouwproject benodigde bouwmateriaal centraal ontvangen, (tijdelijk) in opslag nemen en uitleveren op het gewenste moment op de juiste locatie op de bouwplaats. Daar kan het de volgende dag direct gebruikt worden.
  • Wij stellen onze loodsen ter beschikking voor werkvoorbereiding van bouwprojecten in de regio, zoals prefab activiteiten.
  • Wij leveren alle interne bouwlogistiek, waaronder ook het coördineren van de aanvoer van goederen naar de bouwplaats op afroep.
Deudekom bouwlogistiek
  • Wij kunnen dagelijks een personeelsshuttle tussen onze opslag locatie en de bouwlocatie verzorgen. Werknemers kunnen dan bij ons parkeren.
  • Dankzij onze logistieke kennis kunnen wij optimaal communiceren en samenwerken met opzichters als het gaat om bouwlogistiek.
Deudekom bouwlogistiek
  • Wij zijn goed bekend met het opzetten van wat wij een regietoren noemen. Daarmee ontzorgen wij de klant door de verantwoording en uitvoering van (delen) van zijn logistieke proces over te nemen. Daaronder valt ook het voor de klant organiseren, onderhouden en uitvoeren van zijn voorraadbeheer.
Deudekom bouwlogistiek
  • Just-in-time en just-in-place vervoer. Een logisch vervolg op de regietoren is het van en naar locaties brengen van goederen zoals bouwmaterialen waarbij wij de artikelen precies op die plaats zetten waar ze nodig zijn.

 

Deudekom bouwlogistiek shuttlediensten

Locatie geschikt voor P+R: shuttlediensten en pendelbusjes

Voordelen van bouwlogistiek via onze hub

De bouwonderneming, aannemer of installateur kan met onze bouwlogistiek op de volgende manier profiteren. Klik hier voor onze infographic Deudekom bouwlogistiek.

  • Materiaal dat nodig is voor een project kan bij ons veilig tijdelijk worden opgeslagen. Dat voorkomt faalschade.
  • Beschikking over werkloods voor prefab en runners activiteiten aan de rand van milieuzone regio Amsterdam.
  • De bouwkosten zakken nog verder omdat wij alleen dat wat direct op een dag verwerkt wordt, buiten de bouwuren om aanleveren en alvast op de goede plaats neerzetten. Uit eerder onderzoek in Engeland en van de TU Delft blijkt dat er op die manier tot 10 procent minder faalschade ontstaat tijdens de bouw.
Deudekom bouwlogistiek
  • Toeleveranciers hoeven minder vaak de stad in te rijden. Dat draagt bij aan minder kilometers in de stad en een betere luchtkwaliteit. De bouwonderneming kan dit gebruiken bij inschrijving op aanbestedingen.
  • De voormannen en opzichters krijgen meer tijd beschikbaar voor hun eigenlijke functie, worden minder belast door tussentijdse leveringen van derden.
  • Door bij ons te parkeren neemt de parkeerdruk rond de bouwplaats af. Dit betekent een efficiëntere inzet van de mensen en beschikbare ruimte. De parkeerkosten dalen aanzienlijk. Bovendien draagt het bij aan een betere relatie met omwonenden.
  • Door bij ons te parkeren, ontstaat er meer uniformiteit en regelmaat in de werktijden van het personeel. Iedereen begint en eindigt daadwerkelijk op vooraf overeengekomen tijden. Deze efficiëntere inzet van mensen betekent een fikse kostenbesparing.

Het regisseren van de goederenstroom voor een bouwproject of bouwplaats resulteert dus in een win-win situatie. Zowel de aannemer als onderaannemer en toeleveranciers besparen kosten, creëren elk meer fysieke ruimte in hun eigen organisatie, creëren meer vrijheid in hun organisatie voor andere taken en projecten en alle partijen verbeteren hun eigen carbon footprint.